جستجو:       جستجوی پیشرفته 
 سبد خرید شما خالیست !
یک شنبه, 30 مهر, 1396  


 آب قلیایی و نقش تغذیه در اسیدیته بدن   

 

 

نحوه تغذیه امروزی، مقادیر بسیار زیادی اسید را وارد بدن می‌کند. این ممکن است به علت مواد غذایی فرآوری‌شده باشد که در آن محتوای ترکیبات بازی ضروری کاهش یافته است. به هر حال افزایش مصرف پروتئین حیوانی (گوشت، تخم مرغ و مرغ) و محصولات غله‌ای و نشاسته‌ای و کاهش چشمگیر دریافت میوه‌های تازه، سبزیجات و سالاد همه در افزایش اسیدیته خون موثر هستند.

توصیه‌های غذایی

آب قلیایی با تامین املاحی نظیر کلسیم و منیزیم موجب تعادل اسید و باز در بدن شما شده و سموم اسیدی نظیر اسید اوریک را از بدن خارج می سازد. میوه‌ها، سبزیجات و آب میوه‌های طبیعی نیز غنی از منابع قلیایی هستند. مخصوصاً میوه‌های خشک نظیر کشمش سیاه. رازیانه و کلم سبز هم از بهترین نمونه‌ها می‌باشند.

غذاهای پروتئینی نظیر گوشت، ماهی، سس‌ها، پنیر، نان و غلات در بدن اسید آزاد می‌کنند. ماست، پنیر خامه‌ای و شیر اسیدیته کمتری دارند، اما به هر حال اسید در بدن آزاد می‌کنند. شیرینی‌جات، چربی‌ها و روغن‌ها خنثی هستند و در تعادل اسید و باز نقشی ندارند.

توصیه‌های کلی

* انجام ورزش منظم به وسیله تسریع در عملکرد تنفسی و سیستم گردش خون باعث کاهش اسیدیته بدن شده و در      تنظیم اسیدیته نقش موثری دارد. بهترین ورزش‌ها، پیاده‌روی، دو و دوچرخه‌سواری است.

* آب زیاد بنوشید. هر روز حدود 6 تا 8 لیوان آب قلیایی بنوشید.همچنین می توانید 1 تا 2 فنجان چای گیاهی یا میوه‌ای      بنوشید.

* سعی کنید با ریلکسیشن، تمرکز و انجام تنفس‌های عمیق و گرفتن دوش در هنگام شب، تعادل اسید و باز بدن خود را    تنظیم کنید.

 

 

page9-content











تعداد محصولات : 2524
کل بازدید : 11995058

Instagram